Klinikken er lukket pga Påske-ferie i uge 13 fra 28. mar. til og med d. 1. april, 2024.

Gigtforeningen

Sundhed.dk, patienthåndbogen

Sportsskader

Øvelsesfilm

Vejledninger

Instruktionsøvelser: Du vil typisk blive instrueret i ca. 3 mobiliserende-, styrkende- og stabiliserende øvelser, for din lidelse, som du skal træne hver dag. Dette er med til at bedre din tilstand.
Du kan se øvelsesfilm, fra sundhed.dk, her

Blokade: Får du en blokade, vil du ofte kunne mærke bedring med det samme. Denne kan foretage sig sammen med virkningsvarigheden af lokalbedøvelsen – ofte i løbet af 3-4 timer. Fra dette tidsrum og indtil binyrebarkhormonet/steroidet begynder at virke, kan der forekomme forværring af smerterne i de første 1-2 dage, nogle få gange op til 1 uge. Det er ikke farligt, men en helt normal reaktion. Selve blokadens medicin har virkning i op til 6-8 uger og nogle gange længere. Blokadens forventede godartede virkning, sammen med træningsøvelserne gør, at vi ikke skal se dig før ca. 3 måneder efter din konsultation.

Vi laver kun ultralydsvejledt injektioner. Det gør, at blokaden ligger helt præcist og korrekt.

Hvis du mod forventning skulle oplever et tiltagende rødt, varmt og hævet led, efter injektionsbehandling i leddet, skal du kontakte klinikken, alternativt din egen læge eller 1813.

Sygdomsfaglige links

Artritis urica